Nämä palveluehdot koskevat kaikkia Vaasan Korttelihuolto Oy:n verkkokaupasta tilattavia palveluita. Näitä palvelusopimuksen ehtoja sovelletaan Vaasan Korttelihuolto Oy:n ja yksityisten asiakkaiden välillä, jäljempänä ”Asiakas”.
Palvelusopimus
Vaasan Korttelihuolto Oy tarjoaa asuinhuoneistojen talonmies ja siivouspalveluita jotka taloyhtiön vastuunjakotaulukon mukaisesti kuuluvat osakkaalle. Asiakkaan ja Vaasan Korttelihuolto Oy:n välinen palvelusopimus muodostuu näistä sopimusehdoista, erikseen Vaasan Korttelihuolto Oy:n vahvistamasta palvelualustan tilauslomakkeesta, jossa on sovittu ostettava palvelu, palvelun laajuus, hinta, ajankohta ja mahdolliset erityisehdot.
Palvelutilaus
Asiakasta sitova tilaus ja Sopimus syntyy, kun hän tekee tilauksen Vaasan Korttelihuolto Oy:n verkkosivujen kautta, sähköpostitse, puhelimitse tai kartoituskäynnin yhteydessä. Asiakkaan ja Vaasan Korttelihuolto Oy:n välisen sopimuksen katsotaan syntyneen, kun Vaasan Korttelihuolto Oy on vahvistanut Asiakkaan tilauksen puhelimitse, sähköpostitse tai kirjallisella sopimuksella.
Asiakas saa jättämästään tilauksesta sähköpostitse tilausvahvistuksen, josta hän voi tarkistaa tilauksen tiedot. Tilausvahvistuksen saatuaan Vaasan Korttelihuolto Oy on yhteydessä asiakkaaseen, vahvistaa palvelun toimitusajankohdan sekä sen, voidaanko huoneistoon mennä yleisavainta käyttäen. Asiakkaan tulee tarkistaa, että tilausvahvistuksessa ilmoitettu tilauksen sisältö vastaa asiakkaan tekemää tilausta. Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta ja ajantasaisuudesta. Vaasan Korttelihuolto Oy ei vastaa siitä, jos asiakkaan tilaus ei tule perille tietoverkon tai tietoliikenneyhteyksien toimimattomuuden tai muun näihin rinnastettavan syyn vuoksi.
Laskutus ja maksuehdot
Palvelun voi maksaa ennakkoon tilauksen yhteydessä ilman erillistä lisämaksua, tai valita että palvelu laskutetaan jälkikäteen, jolloin laskuun lisätään 7 € (sis. alv 24 %) laskutuslisä. Laskutus suoritetaan suoritetun palvelun mukaisesti. Maksuehto on 14 pv netto. Viivästyskorko on kulloinkin voimassa olevan korkolain mukainen. Pidätämme itsellämme oikeuden hinnanmuutokseen yhden (1) kuukauden ennakkovaroitusajalla. Vaasan Korttelihuolto Oy voi keskeyttää palvelun maksamattoman laskun takia.
Verkkokaupassa on käytössä maksurajapinta, jossa voi suoraan maksaa tilauksen ilman lisämaksuja.
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com
Palvelun hinta määräytyy tilaushetkellä voimassa olevan palveluhinnaston mukaisesti. Lopullinen hinnoittelu voidaan sopia myös tilausvahvistuksen yhteydessä suoritetun arvioinnin tai erillisen kohdekäynnin perusteella. Normaalityöajan ulkopuolella tapahtuvaan palveluun lisätään 50 % lisäveloitus hintoihin, sunnuntaisin ja pyhäpäivinä 100 % lisäveloitus. Normaalityöaika on arkisin klo 7:00-15:00.
Palvelutilaus ja peruutus
Peruutukset tulee tehdä viimeistään kaksi (2) työpäivää ja virka-aikaan klo 07–15 ennen sovittua palvelun toimitusta. Muussa tapauksessa Vaasan Korttelihuolto Oy:llä on oikeus veloittaa käyttämättä jääneestä palvelusta täysi hinta. Palvelu voidaan keskeyttää yhdessä ja erikseen sovittaessa esimerkiksi asiakkaan lomien ajaksi. Siitä tulee ilmoittaa ajoissa palveluntuottajalle ja se voi olla maksimissaan kolme kuukautta vuodessa. Muussa tapauksessa siitä tehdään uusi sopimus, kunnes palvelutoiminta jatkuu taas.
Akuutit sairastapaukset (korona-altistuminen, korona-aikana flunssan oireet, vatsataudit) tulee ilmoittaa välittömästi Vaasan Korttelihuolto Oy:n asiakaspalveluun, puh. 029 1700 750 tai sähköpostilla info@vaasankorttelihuolto.fi Tällöin peruutus voidaan suorittaa välittömästi ilman veloitusta. Menetettyä varausta voidaan yhdessä sopien siirtää toiseen ajankohtaan.
Asiakkaan velvollisuudet
Asiakkaan tulee huolehtia siitä, että Vaasan Korttelihuolto Oy:n työntekijöillä on pääsy sovittuina ajankohtina suorittamaan palvelusopimuksessa kuvattuja tehtäviä tai varmistaa pääsy yleisavaimella huoneistoon. Jos Asiakkaalla on hälytysjärjestelmä, on hän velvollinen ilmoittamaan sen koodin ja ohjeet siitä, miten hälyttimen saa pois päältä työn tekemisen ajaksi. Jos koodia ja ohjeita ei ilmoiteta, Vaasan Korttelihuolto Oy ei ole velvollinen korvaamaan mahdollisesta aiheettomasta hälytyksestä aiheutuneita kustannuksia.
Asiakkaan tulee varmistaa, että asunnossa ei ole vaaraa tai häiriötä aiheuttavia lemmikkejä vapaana tai muita olosuhteita, jotka aiheuttaisivat Vaasan Korttelihuolto Oy:n työntekijälle vaaraa tai haittaisivat palvelun suorittamista. Työntekijällä on oikeus peruuttaa palvelun suoritus, jos hänellä on riittävä syy uskoa, että palvelun suorittaminen vaarantaisi terveyttä, turvallisuutta tai ympäristöä, Mikäli palvelua ei voida suorittaa Asiakkaasta johtuvasta syystä, Vaasan Korttelihuolto Oy:n veloittaa tästä aiheutuvat kustannukset Asiakkaalta.
Takuu
Jos palvelua ei ole tehty sovitun palvelukuvauksen mukaisesti, suoritetaan se uudelleen ilman
lisäveloitusta niiltä osin, mitä asiakkaan reklamointi koskee. Reklamaatio tulee ilmoittaa välittömästi
samana päivänä. Reklamaatio ei oikeuta rahalliseen hyvitykseen, mikäli se voidaan
hoitaa korvaavalla palvelulla.
Vastuuvakuutus
Vaasan Korttelihuolto Oy:llä on voimassa oleva vastuuvakuutus vahinkojen varalle.
Erimielisyydet
Tähän sopimukseen ja palvelun käyttöön sovelletaan Suomen lakia. Tähän sopimukseen liittyvät erimielisyydet ratkaistaan ensisijaisesti sopimalla. Jollei yhteiseen sopimukseen päästä, asia voidaan saattaa ratkaistavaksi Vaasan Korttelihuolto Oy:n kotipaikkakunnan käräjäoikeudessa.
Jos Vaasan Korttelihuolto Oy:n henkilökuntaa syytetään asiattomasti vahingonteosta, epärehellisyydestä ja mikäli heihin kohdistuu väkivaltaa, häirintää tai muuta uhkailua, Vaasan Korttelihuolto Oy:n tekee asiasta aina tutkintapyynnön poliisille.
Sopimuksen irtisanominen ja hinnanmuutokset
Säännöllisissä palvelusopimuksissa noudatetaan molemmin puolin yhden (1) kuukauden irtisanomisaikaa.
Kotitalousvähennys
Lähes kaikista palveluistamme työn osuudesta saa kotitalousvähennyksen. Vähennystä haetaan verottajalta.